De dubbele punt is ons favoriete breekijzer in copywriting. Met geen enkel ander leesteken laat u uw lezers de bedoeling van uw tekst uitvoeren.
U kunt bijvoorbeeld in een advertentie of FB-post schrijven: “Deze smartphone heeft tal van nieuwe snufjes”.
Maar met een dubbele punt vraagt u om concrete voorbeelden. De zin wordt dan: “Deze smartphone heeft tal van nieuwe snufjes (dubbel punt): onder andere een slimme vertaalapp, een camera met een hogere resolutie dan ooit voordien en bovendien zet u hem razendsnel op door gewoon uw gezicht in te scannen.”
De dubbele punt is de theater-ingang van uw tekst. Na dit leesteken kunt u voordelen en kwaliteiten introduceren waarmee u de zin daarvoor aanvult én verrijkt. Jawel, een dubbel punt is een verrijking van uw tekst. Hij informeert, overtuigt en/of doet uw lezers zelfs meer kopen.
DeSchrijfwerkerij.be houdt van de dubbele punt!
Voor uw printed, uw online én uw sociale media bezorgt DeSchrijfwerkerij.be u de juiste inhoud. Vraag hier vrijblijvend uw offerte.