Copywriting: de dubbele punt

De dubbele punt is ons favoriete breekijzer in copywriting. Met geen enkel ander leesteken laat u uw lezers de bedoeling van uw tekst uitvoeren.

U kunt bijvoorbeeld in een advertentie of FB-post schrijven: “Deze smartphone heeft tal van nieuwe snufjes”.

Maar met een dubbele punt vraagt u om concrete voorbeelden. De zin wordt dan: “Deze smartphone heeft tal van nieuwe snufjes (dubbel punt): onder andere een slimme vertaalapp, een camera met een hogere resolutie dan ooit voordien en bovendien zet je hem razendsnel op door gewoon je gezicht in te scannen.”

De dubbele punt is de theater-ingang van uw tekst. Na dit leesteken kunt u voordelen en kwaliteiten introduceren waarmee u de zin daarvoor aanvult én verrijkt. Jawel, een dubbel punt is een verrijking van uw tekst. Hij informeert, overtuigt en/of doet uw lezers zelfs meer kopen.

DeSchrijfwerkerij.be houdt van de dubbele punt!

Voor uw printed, uw online én uw sociale media bezorgt DeSchrijfwerkerij.be u de juiste inhoud. Vraag hier vrijblijvend uw offerte.

Laat een reactie achter